Thursday 1 March 2012

Entah

Pada hari yang aku selalunya tak ada mood,
Pastinya akan ada sesuatu musibah yang menimpa.
Apa ini namanya firasat?
Atau hati aku terlalu sukar untuk dibohongi?

Kalau ini kelebihan yang Allah berikan,
Alhamdulillah..
Aku terima.
Mungkin Tuhan mahu aku lebih bersedia.
Agar aku tak tak longlai bila berdepan dengan realiti sekejam ini.

Kalau ini karma yang disebut-sebut,
Aku terima.
Mungkin masa aku sekarang menanggung bisa,
Yang dulunya aku dah palitkan pada orang-orang yang sayangkan aku,
Sebulat hati mereka.

Tak ada apa yang nak aku kesalkan,
Sebab...
Hidup tetap akan terus berjalan,
Masa akan terus berjalan,
Bumi akan terus berputar.
Dan aku,
Akan terus pandang ke depan.

Aku tak punya masa nak toleh kebelakang,
Percayalah,
Hidup ini terlalu singkat.

4:19am 2March Friday                                                                                                                                    

No comments:

Post a Comment