Tuesday 23 October 2012

Jatuh

Aku sedang jatuh. Jatuh aku bukan jatuh yang sikit2. Tapi jatuh yang paling dalam. Ruang yang membawa aku ke sebuah kayangan. Atas dasar rasa aku sendiri, aku bina. Bukan berdua. Sendiri! Bukan berdikit2 tapi terus memuncak tinggi. Berbisik hati ke hati, ingatkan diri jangan terlalu jatuh. Takut2 sekarang rasanya kayangan esok2 terhumbannya aku ke neraka jahanam. Yang sakitnya tak terperi.
"Jangan terlalu jatuh, nanti kau sakit."
Bisik hati kepada otak. Biar otak yang menjalankan tanggungjawab apa nak dibuat. Tapi semakin aku berpesan pada diri, semakin aku terjatuh. Dalam.... Semakin dalam... Dan semakin parah.... Enak dibuai anganan sendiri. Bukan berdua. Itu yang sakit. Aku jatuh bagaikan tiada hujungnyaaa.... Ya Allah, sakitnya jatuh bila berseorang. Kenapa bukan berdua. Biar indah jalan ceritanya. Kenapa bukan berdua, indah persis drama2 cinta diluar. Dan dah kenapa aku nak persoalkan jalan cerita Tuhan? Sedangkan aku tahu, Tuhan pembikin jalan cerita yang paling baik. Dia tahu apa baik untuk aku. Kalau pada aku, lelaki ini terbaik. Dia mungkin akan berikan aku hadiah yang lebih baik. Mohon, aku kuat. Biar aku tak ditemui mati pada penamatnya. Amin..

No comments:

Post a Comment