Sunday 18 May 2014

Doa jelah. Bye

I still remember that day, bila kau cakap "Kau ni buku. Kau ni buku yang kau selalu baca tu. Buku pelik-pelik. Penuh dengan feminisme."

Tidakkah kau tahu setiap orang di atas muka bumi itu, buku? Setiap buku yang kau baca, bila kau baca dengan lebih teliti atau bak kata omputih secara detail, baru kau dapat faham apa yang cuba buku tu sampaikan selepas cukup permulaan, klimaks, dan peleraiaannya? Begitu juga setiap manusia yang kau kenali. Kalau kau baru kenal sehari dua, kau tak akan dapat cam dia ni macam mana sebenarnya. Bila dah lama-lama, bila dah lebih dari sehari dua baru kau akan nampak dia tu macam mana sebenarnya. Yes, manusia pada pendapat aku persis buku. Sesuatu yang perlu difahami dan lebih diterokai untuk mengetahui secara detail. Oh, pasal buku pelik-pelik atau FEMINISME tu aku rasa buku adalah cerminan bagi seseorang *dah tentu merujuk diri aku sendiri* aku baca sesuatu buku dan buku itu adalah diri aku. Aku akan baca buku yang dekat dengan diri aku. Macam jugak dalam pemilihan lagu. Sebelum tangkap leleh dengan satu-satu lagu, aku akan perhati kadang-kadang sampai bukak youtube time-time tu jugak sebab nak baca lirik. Kalau lirik dekat je dengan jiwa, barulah lagu tu menjadi pujaan hatiku (hikhik)

Entah apa pulak peleraiaan cerita kalini. Doa jelah. Bye

No comments:

Post a Comment