Tuesday 6 May 2014

Saya mahu itu ini itu ini

Hello sayang,

Saya tengah duduk dalam bilik sambil online and tiba-tiba saya terfikir satu benda. Ni macam kisah dongenglah, but I wish bila kita dua boleh jadi realiti. Jom bernikah, jom beli Combi Van, jom jelajah satu Malaysia pergi cari bundle yang kita tak pernah pergi yang bila kita jejak je dalam tu kita akan cakap "wow sayang, kita memang dah lama cari bundle macam heaven on earth ni kan?" sambil tersenyum. Kita akan perpimpin tangan jalan row by row and tiba-tiba kita stop at one dot and pandang antara satu sama lain sebab kita ternampak satu kasut/baju yang paling kita dua kerap ceritakan. Kita buang handphone, kita buang semua gadjet kita cuma mahu berasmara berdua and nature. Kita berhaving fun, kita lupakan kawan-kawan, kita lupakan family buat sementara because kita dah halal and kita tak perlu fikir apa orang akan fikir pasal kita. Kita berhijrah dekat satu kampung. Kita dua bekerja as a nelayan. Even saya perempuan, saya akan turun ke laut jugak because tak fair awak seorang je yang cari rezeki untuk dua perut naga. Oh, saya akan bangun seawal mungkin untuk bekalan kita masa atas laut nanti. Bekasnya cuma satu sebab kita tak kisah bersharing ni. Awak tebar jala, and kita tunggu untuk beberapa ketika and bila kita tarik jala naik ke atas ada banyak ikan dalam jala! And I was like "Sayang, awak memang berbakat dalam apa saja awak buat! Thats why iloveyou!" Saya akan cakap sambil peluk awak dari belakang sebab saya sangat bangga punya orang hebat macam awak *wink* Kita dua kerja keras, kita dua kumpul duit. Lepas kita yakin duit dah cukup, kita fly ke negara orang. Kita nak lari dari semua. Kita nak susah sama-sama. Kita nak tua sama-sama. Kita akan tulis diari setiap hari. Saya akan duduk dikiri awak dan kita dua mula merangka apa kita nak tulis. Diari itu untuk anak-anak kita yang bakal kita punya (dengan izin Tuhan). Kita nak anak-anak-anak kita semua tahu yang bonda ayah mereka bahawa kesenangan itu cuma sementara. Yang kita perlu cari adalah siapa yang akan mendukung kita bila kita berada dikedudukan paling bawah bukan bakal suami siapa paling kaya. 

Jadi apa tunggu lagi, Sayang? I'm ready!

No comments:

Post a Comment